פרופיל דומיננטי אישי הוא נטייה מולדת אישית וייחודית לדרך חשיבה, למידה, תקשורת, תנועה, תפקוד והתנהלות בכל תחומי החיים.

חוקרים משערים שהדומיננטיות נקבעת סביב גיל 9 שבועות להיריון מטעמי הישרדות ( Carla Hannaford PhD, The Dominance Factor). בזמן זה, העובר מפתח יכולות "מובילות" לתגובה מהירה במצבי הישרדות. מכיוון שהישרדות הוא הצורך הבסיסי ביותר, דרך פעולה זו נצרבת במוח כדרך המובילה לאורך החיים ובפרט תחת איום ובמצבי מתח.

הפרופיל הדומיננטי הוא שילוב תכונות ומאפיינים ("שפות") של איברים פיזיים דומיננטיים במוח ובגוף.

לכל אחת ממחציות המוח "שפה" משלה.
אצל 97-99% מהא.נשים, למחצית המוח השמאלית "שפה" לוגית ולמחצית המוח הימנית "שפה" הוליסטית.
כל אחת מה"שפות" מכילה אוסף תכונות ומאפיינים שונים, מנוגדים ומשלימים זה לזה.
לכל אחת מהעיניים, האוזניים, הידיים והרגליים, תכונות ומאפיינים בהתאם למחצית המוח אליה היא מחוברת.
כלומר, לעין, אוזן, יד ורגל אחת תכונות לוגיות, לעין, לאוזן, ליד ולרגל השניה תכונות הוליסטיות.

 

בכל זוג – 2 מחציות מוח, עיניים, אוזניים, ידיים ורגליים, יש אחת דומיננטית. 
שילוב האיברים הדומיננטיים על מאפייניהם הלוגים וההוליסטים, הוא הפרופיל הדומיננטי האישי הייחודי.
הפרופיל הדומיננטי האישי מאפיין את דרך עיבוד המידע, דפוסי החשיבה, הלמידה והזכרון, ההעדפה לקליטת מידע חזותי או שמיעתי ובאיזה אופן, טון וקצב הבעת השפה, איך ומה נגיד ונכתוב, היציבה, התנועה הפיזית והתנועה בחיים. התקשורת, ההתנהלות והתפקוד בשיגרה, ובמיוחד במצבי מתח ולחץ, 
בכל מקום, בכל זמן ובכל מצב. 

מתמטית, ישנם 32 שילובי דומיננטיות אפשריים. כל אחד מאיתנו נולד עם אחד מהם, על פיו נתקשר, נתפקד ונתנהל מיום היוולדנו.
בהתאם לו, החוזקות שלנו ולצידן גם האתגרים והמגבלות.
חשוב לציין שאין פרופיל דומיננטי טוב או רע. לכל פרופיל איכויות משלו, לכל פרופיל מגבלות משלו.

קורה שלאורך השנים אנו יוצרים "מעקפים" לפרופיל הדומיננטי.
כלומר, דרך שימוש (אפילו לא במתכוון), מחזקים את מחצית המוח, העין, האוזן, היד והרגל הלא דומיננטיות.
ככל שהשימוש באיברים הלא דומיננטיים עולה, הם מתחזקים ונוצר איזון בין הדומיננטי ללא דומיננטי.
כשנוצר איזון ושיתוף פעולה בין הדומיננטי ללא דומיננטי התפקוד במיטבו.
ככל שהפער בין הדומיננטי ללא דומיננטי גדול, התפקוד חסר.
במצבי מתח ולחץ, 
הפרופיל הדומיננטי הוא זה שינהל אותנו. ילדים, נוער ומבוגרים רבים חוו וחווים מתח רב במהלך החיים. לפרופיל הדומיננטי השפעה קריטית על התפקוד שלנו במצבי מתח, מה שגורם ליצירת מתח נוסף, לקשיים בזיכרון, בלמידה ובתפקוד, ובמצבי קיצון, לרכישה של חוסר אונים נרכש ו/או הפרעות תפקודיות גם כמבוגרים.

למה כל כך חשוב להכיר את שתי "השפות" ואת הפרופיל הדומיננטי האישי?

1. עצם הכרת "השפות" והפרופיל האישי, מאפשר הבנה והכלה של עצמנו ושל השונות בינינו לבין אחרים.
זהו כלי אדיר, המאפשר עריכת שינויים מיטביים בדרך התקשורת והתפקוד רק מעצם הכרתו.

2. זה בר שינוי!! ככל שמיישמים כלים והנחיות מותאמים ומדוייקים לפרופיל הדומיננטי האישי, מתחזקות מחצית המוח, העין, האוזן, היד והרגל הלא דומיננטיות ונוצר שיתוף פעולה, שמוביל לתפקוד מלא ומיטבי ולעלייה בערך והביטחון העצמי.
יכולות רדומות מתעוררות, יכולות וביצועים משתפרים, מתפתח איזון פנימי, מצבי מתח פחות משפיעים, מטרות ויעדים מוגשמים, והחיים בעבודה, בבית ובכל מעגלי החיים נהיים יותר נינוחים ומספקים.

פעמים רבות, הכרת הפרופיל האישי ויישום כלים והמלצות מותאמים, הם לא פחות ממשני חיים.

איך מאבחנים פרופיל דומיננטי?

בקליניקה, בעזרת בדיקת שריר קינסיולוגית, ניתן לאבחן תוך מספר דקות מהם האיברים והשילוב הדומיננטי באופן מדויק.

שלא בפגישה פנים אל פנים, או לקהל רב זה לא אפשרי. אך מהכרותי את המאפיינים הדומיננטיים, משמעותם והשפעתם על דרך החשיבה, הלמידה, הזיכרון, התקשורת, התפקוד וההתנהלות ביום יום ובפרט במצבי מתח, פיתחתי כלי אבחוני שתוצאותיו קרובות מאד לפרופיל המדויק.

נשמע מעניין? 

רוצה לגלות את הפרופיל הדומיננטי שלכם?
לקבל כלים והנחיות פשוטים ליישום 
ולשפר יכולות, ביצועים ומערכות יחסים?

מלאו פרטים ושילחו

 * לליווי מנהלים.ות להתפתחות אישית בקריירה ולהגשמת מטרות, ליחצו כאן

* לסדנאות והרצאות לאירגונים ליחצו כאן

* לסדנאות והרצאות לקהל הרחב ליחצו כאן